mandag 10. mai 2010

Grillsauser

Salsa verde( grønn saus)
3 hardkokte egg
1 1/4 dl olivenolje
3 ss hvitvinseddik
salt,pepper

Lag jevn saus med stavmikser
Tilsett finhakket
1 dl persille,spinat,persille,dill,gressløk,karse, estragon.

Barbecuesaus
1 ss olje
1/2 finhakket løk
2 finhakkede hvitløkskløfter
1 1/2 dl ketsjup
3 ss eplesidereddik
1 ss woechestersaus
50 g brunsukker
1-2 ts chilipulver
1 kryddermål kajennepepper
Fres løken myk i olje, rør inn resten kok sausen 20 min.
Vær forsiktig og smak til chilli og kajenne om du ikke liker den så sterk

Mangosaus

2 modne mangoer
2 ss sylteløk
1 ss honning
1 ts knuste sennepsfrø
2 ts revet frisk ingefær

Blandes i hurtigmikser- smak til med salt, pepper

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.

Ser du har mange fine oppskrifter, men det er vanskelig å lese dem pga bakgrunnen din. Bare et lite tips.
Ha en fin dag:-)

margrethe sa...

Så hyggelig av deg å kommentere.
Ja bakgrunnen var nok noe urolig ja.
Men er faktisk litt forbauset over at noen leser her.
Bloggen ble i grunnen laget for nær familie og jeg har vel ikke hatt inntrykk av noen stor pågang av lesere.

Fordelen med blogen er jo at jeg har tilgang til den uansett hvor jeg er - og at jeg slipper å huske hvilken oppskrift jeg har skrevet inn i hvilken kokebok.